Senior Consultant of Associate Director – kantoor Antwerpen

Voor ons kantoor in Antwerpen, van waaruit we in samenwerking met ons Brussels kantoor de Vlaamse markt bedienen, is Whyte Corporate Affairs op zoek naar een Senior Consultant of Associate Director – iemand die leiding kan geven aan ons Antwerps team of het potentieel heeft om deze rol op termijn op zich te nemen.

Whyte Corporate Affairs is gespecialiseerd in bedrijfscommunicatie, crisiscommunicatie, mediarelaties, public affairs, interne communicatie en change. Voor veel klanten combineren we deze expertises en dat geldt bij uitstek voor ons Antwerps team. Daarom zijn wij vandaag op zoek naar een ervaren en allround communicatieprofiel voor ons kantoor in Antwerpen.

Zoals je wellicht weet, is in de wereld van corporate affairs variatie troef. Hierbij een goede poging om te verduidelijken waar een Senior Consultant of Associate Director bij Whyte Corporate Affairs voor staat:

  • Je staat voor een boeiende uitdaging in een snel groeiende en innovatieve corporate affairs-communicatie consultancy.
  • Je werkt voor een brede waaier aan klanten uit verschillende sectoren: chemie, logistiek, voeding, retail, banking, energie, vastgoed, farma, etc. Bovendien deel je niet enkel jouw expertise met klanten, je leert er zelf nog elke dag uit.
  • Je bent verantwoordelijk voor de algemene opvolging van jouw klanten, jouw projecten en jouw team. Met jouw ervaring jongleer je vlot tussen de ontwikkeling van een communicatiestrategie, meetings met klanten, het runnen van workshops en trainings, het onderhouden van persrelaties, het uitwerken van een crisisplan, outreach naar stakeholders, etc. Geen dag is dezelfde!
  • We geven je ook graag de mogelijkheid om je job zelf in te vullen. Heb je een speciale interesse voor een bepaalde sector of misschien net helemaal niet? Blink je ergens in uit of scheppen bepaalde opdrachten veel voldoening? We horen het graag.
  • Je komt terecht in een warm, dynamisch en divers team van communicatieliefhebbers, die je alle kansen geven om jezelf verder te ontwikkelen. In de praktijk bieden wij onze meest talentvolle medewerkers reële doorgroeimogelijkheden naar een volgende senior/management functie.
  • En uiteraard, niet onbelangrijk, je krijgt een voltijds of deeltijds contract van onbepaalde duur, met een aantrekkelijk salaris inclusief bedrijfswagen, maaltijdcheques, bonusregeling, pensioenplan, ziekteverzekering, onkostenregeling inclusief internettoegang thuis, laptop en mobiel abonnement. Wij voorzien eveneens in een regeling voor structureel thuiswerk.

Genoeg over ons, nu over jou! Om bij ons aan de slag te gaan als Senior Consultant of Associate Director, moet je volgende troeven in handen hebben:

  • Je hebt reeds een ruime ervaring opgebouwd in public relations, mediarelaties, public affairs of enige andere relevante werkomgeving zoals de politiek, advocatuur, media, diplomatie, een sectorvereniging, etc. – i.e. 8 à 10 jaar voor de functie van Senior Consultant. Een ervaring in consultancy is een pluspunt.
  • Je neemt graag initiatief en houdt van een uitdaging en je kan ons hiervan een mooie staat van dienst voorleggen.
  • Account en team management zijn jou niet vreemd en je hebt de drive om bij te dragen aan de verdere uitbouw van de klantenportefeuille en het team.
  • Je bent in het bezit van een bachelordiploma uit een relevante studierichting of een masterdiploma.
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels en hebt ook een basiskennis van het Frans.
  • Je kan iedereen bekoren met je uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatie-vaardigheden.
  • Je hebt een goede kennis van de Belgische media, de werking van de Belgische politiek en onze samenleving (vakbonden, belangengroepen, beroepsverenigingen, etc.)
  • Je bent helemaal mee met de hedendaagse trend van digitale en visuele communicatie en kan goed overweg met digitale media en tools.
  • Je hebt het talent om actief gebruik te maken van jouw netwerk.
  • Je beschikt over goede organisatie-en planningsvaardigheden.
  • Je staat bekend om je creatieve en kritische geest en je ben een echte teamspeler.

 

Werken bij Whyte Corporate Affairs

Whyte Corporate Affairs is een toonaangevende Belgische onafhankelijke consultancy die gespecialiseerd is in bedrijfscommunicatie, crisiscommunicatie, mediarelaties, public affairs en interne communicatie & change.

In een wereld waarin relaties tussen bedrijven en hun stakeholders steeds complexer worden, groeit het adviesbureau al meer dan 10 jaar gestaag. Vandaag breidt het agentschap zijn expertise verder uit en is het meer dan ooit op zoek naar talentvolle nieuwe medewerkers.

Heb je een grensverleggend communicatietalent met een passie voor corporate affairs? Heb je voeling met één van onze drie practices: mediarelaties & bedrijfscommunicatie, public affairs of interne communicatie & change? Ben je strategisch maar tegelijk pragmatisch ingesteld, enthousiast, kritisch, flexibel, nieuwsgierig, gedreven en draag je kwaliteit hoog in het vaandel? Dan ben jij de persoon die we zoeken.

Een van de sterkten van ons agentschap is onze geïntegreerde aanpak. Wij slopen de muren tussen practices, disciplines en teams. En we bundelen onze expertise om de beste resultaten te behalen voor onze klanten – als één team. Hierbij stellen we telkens voor onszelf en onze klanten de nodige vragen (why) om de zingeving van onze missie te achterhalen; en dit in alle transparantie zoals alleen wit (white) dat kan zijn. Vandaar ook onze naam Whyte.

Met diezelfde kritische geest kijken we naar mens en samenleving. Whyte Corporate Affairs heeft een grote maatschappelijke betrokkenheid en wil betekenisvol bijdragen aan de verbetering van gemeenschappen. Wij zijn dan ook heel trots op onze medewerkers die zich solidair en talentvol inzetten voor een aantal specifieke caritatieve doelen, wat geheel aansluit bij onze visie en onze waarden.

Wij koesteren een cultuur van diversiteit, inclusie en respect voor elk individu. Met de steun van onze D&I Officer werken we aan een omgeving waar ieder zijn volledige potentieel en loopbaanambities kan waarmaken op basis van verdiensten en talenten. Wij staan als werkgever voor gelijke kansen en onthouden ons in onze rekruteringsprocessen van elke vorm van discriminatie. Wij garanderen dat elke kandidaat op dezelfde manier beoordeeld wordt en onze vaste rekruteringsprocedures doorloopt. Neem a.u.b. contact op met Valérie Allard (hr@whyte.be) indien een redelijke aanpassing aan het rekruteringsproces wenselijk is wegens een bepaalde invaliditeit.

Heb je interesse om bij Whyte Corporate Affairs aan de slag te gaan als Senior Consultant of Associate Director – kantoor Antwerpen? Stuur jouw motivatie en cv in een brief, filmpje, slides of infographic – het kan allemaal – naar Valérie Allard: hr@whyte.be.