Interne Communicatie & Change

Uw werknemers moeten weten dat u om hen geeft vooraleer zij om u geven

crisissen & issues | strategie & planning | changecommunicatie | audits | leiderschapscommunicatie | workshops & opleidingen | ontwikkeling van tools

Vandaag de dag krijgen organisaties te maken met uitdagingen op een nooit eerder geziene schaal en een ongezien tempo. Digitale transformatie, wereldwijde concurrentie, disruptie, nieuwe verwachtingen van klanten, millennials op de werkvloer, fusies en acquisities of reorganisaties: het zijn maar een paar voorbeelden van gebeurtenissen waarmee bedrijven te maken krijgen. Bedrijven moeten werken in een omgeving die steeds turbulenter wordt. Ze moeten continu nieuwe manieren ontwikkelen om te concurreren. Ze moeten zichzelf continu heruitvinden. En in die context speelt een betrokken team dat goed samenwerkt een kritische rol.

Effectieve communicatie bevordert de samenhang van een bedrijf en een gemeenschappelijk begrip van de visie en missie. Werknemers zijn meer betrokken en onderschrijven de bedrijfsstrategie.

Interne communicatie moet duidelijkheid scheppen. Op alle niveaus. Op elk moment.

Medewerkers zijn de meest kostbare asset van een bedrijf bij het uitbouwen van een sterke reputatie, het doorvoeren van veranderingen of het omgaan met een crisis. De grenzen tussen de externe en interne omgeving worden steeds vager. Ervoor zorgen dat alle stakeholders dezelfde visie delen is van cruciaal belang voor een bedrijf. Te beginnen met het eigen personeel.

De dagen dat interne communnciatie een zuiver operationele functie was, liggen ver achter ons. Vandaag is interne communicatie een strategische tool die direct bijdraagt tot het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.



Referenties

  • Ontwikkeling van een change campagne en organisatie van interne roadshows voor een grote retailer om te communiceren over het transformatieplan en de nieuwe strategie en het management te aligneren d.m.v. visuele communicatie
  • Creatie van een overtuigende storyline voor een bedrijf, gebaseerd op zijn waarden, en vertaling in een handige communicatietoolkit die collega's bij verschillende gelegenheden kunnen gebruiken (presentatie, elevator pitch, factsheets, video ...)
  • Interne communicatie via video's om werknemers te betrekken en te ondersteunen in het aannemen van nieuw gedrag dat rekening houdt met de komende digitalisering
  • Ontwikkeling van een interne communicatiestrategie en klankbord voor het EXCO van een inspectie- en certificatiebedrijf met hoge mate van syndicalisatie, gericht op de werknemers tijdens een Renault-procedure
  • Evaluatie van het management en de efficiëntie van de interne communicatie van een Belgische instelling van openbaar nut om verbeterpunten te identificeren
  • Het op een gemakkelijke en visueel aantrekkelijke manier uitleggen van het sociaal plan aan de werknemers met een informatiebrochure die werd ontwikkeld in samenwerking met HR en legal
  • Trainingen voor managers van een telecomspeler om hun communicatie- en presentatieskills te verbeteren zodat zij hun teams beter kunnen opleiden en op die manier aanbiedingen op een efficiënte en effectieve manier tijdig bij hun klanten kunnen krijgen
  • Afstemming en stroomlijning van de interne communicatie op de nieuwe bedrijfsstrategie  van een IT- en printingbedrijf met aanwezigheid in verschillende landen
  • Organisatie van een interne visuele brainstormingsessie om een onderscheidende employer brand te creëren voor een bouwbedrijf met verschillende businessunits in België
  • Training met rollenspel voor verkoopteams van verschillende businessunits die tot dezelfde overkoepelende groep behoren tijdens een rebranding
  • ...

Contact



Meer weten over ons?


info@whyte.be | +32 2 738 06 20