Intelligence & Analytics

Informatie omzetten in inzichten en solide communicatiestrategieën 

VERTROUWEN ALS BASIS VAN SUCCES

De juiste informatie als hefboom van je communicatiestrategie

Vertrouwen krijgen van je stakeholders, intern en extern, dat is de basis voor je succes. Daarvoor moet je met hen in gesprek gaan, luisteren naar hun boodschappen en daar mee aan de slag gaan. Dat doe je door jezelf vooraf goed voor te bereiden met data en informatie over wie ze zijn en wat hun standpunten en belangen zijn. Zo pak je stakeholdermanagement professioneel aan. 

Je stakeholderarena kan complex zijn. Whyte helpt het overzicht te bewaren en de juiste keuzes te maken. Onze inzichten en netwerk in het politieke, sociale, academische en breed maatschappelijke veld ondersteunen je met de juiste informatie en kennis en dienen als hefboom voor je communicatiestrategie en –acties. 

ONZE VERWEZENLIJKINGEN

Referenties

  • Face-to-face gesprekken met de belangrijkste Belgische stakeholders om de evolutie van de reputatie van verschillende overheids- en privébedrijven in de loop der jaren te evalueren
  • Nulmeting van het imago van een bedrijf gespecialiseerd in de voedingssector om een op feiten gebaseerd stakeholdermanagementplan te ontwikkelen
  • Evaluatie van de crisissituaties die het grootste risico vormden voor de reputatie van een internationale chemiespeler, als onderdeel van hun risicomanagementbeleid
  • Opiniepeiling bij de Belgische bevolking over een strategische kwestie om een servicebedrijf strategische input te leveren die kon worden gebruikt als politieke hefboom
  • Lancering van een intern onderzoek om na te gaan of het personeel het nieuwe strategische plan begreep en ondersteunde
  • Brede communicatieaudit van de interne en externe communicatieaanpak van een grote energiespeler
  • Online en social media monitoring om gevoelige onderwerpen voor de reputatie van een bank bij de eerste tekenen van een crisis in kaart te brengen
  • Monitoring en analyse van de media als input voor toekomstige initiatieven inzake pr en public affairs in de Belgische spoorindustrie
  • Monitoring van de openbare en informele activiteiten van het gewestelijke parlement en regering om een speler in stedelijke mobiliteit te helpen toegang tot de Brusselse markt te krijgen
  • Gedetailleerde mapping van alle Belgische stakeholders in de circulaire economie om een internationale FMCG te helpen zijn beleid voor duurzame ontwikkeling in België verder te ontwikkelen
  • ...

We horen graag van je.
Laten we communiceren, samen.