Ons Management

Het Executive Committee van Whyte Corporate Affairs is samengesteld uit:

 

Sandrine Agie

SA@whyte.be | T +32 2 738 06 24 | M + 32 475 71 67 71

Sandrine heeft meer dan 20 jaar ervaring in de communicatiesector. In 1997 ging ze bij Interel aan de slag waar ze carrière maakte en Director corporate & crisis communications werd. In 2008 was ze een van de oprichters van Whyte Corporate Affairs. Sandrine is gespecialiseerd in crisiscommunicatie, Belgische public affairs en corporate communicatie en het combineren van deze disciplines in haar opdrachten. Als juriste specialiseert Sandrine onder andere in regulatory affairs, NIMBY-kwesties en vergunningen. Ze is een actieve netwerker die graag bruggen bouwt tussen de zakelijke en politieke wereld. Sandrine is ook bestuurslid van BECI (de Brusselse werkgeversorganisatie) en vicevoorzitter van het Membership Committee van Amcham. Ze is docent Strategische Communicatie aan de Université Catholique de Louvain. Sandrine studeerde Rechten en Filosofie (Université Catholique de Louvain).

 

Joris Bulteel

JB@whyte.be | T +32 2 738 06 21 | M +32 476 69 59 86

Joris is een public affairs-expert die zijn carrière begon bij sectorverenigingen in Brussel, Londen en Washington DC. Vooraleer hij medeoprichter van Whyte Corporate Affairs werd, was hij Director bij Interel, waar hij verantwoordelijk was voor de Belgische public affairs. Hij heeft specifieke ervaring in thematische lobbying en crisiscommunicatieprojecten. Joris werkt zowel voor bedrijven als voor sectorverenigingen. Hij biedt strategisch advies en een klankbord maar is ook actief op het vlak van vertegenwoordiging, onderhandeling en bemiddeling. Als voorstander van de ‘new school’-aanpak van public affairs, is hij er rotsvast van overtuigd dat deze disciplines een efficiënt en effectief antwoord kunnen bieden op bedrijfskritische kwesties. Hij studeerde politieke wetenschappen (Universiteit Antwerpen) en behaalde een MBA in general management (Vlerick Business School). Joris is onder andere medeoprichter en bestuurslid van Bepact en vicevoorzitter van het Amcham Antwerp Chapter, en is een actieve netwerker in het bedrijfsleven, de politiek en de culturele wereld. Hij geeft regelmatig lezingen over crisiscommunicatie, public affairs en het Belgische politieke en stakeholderlandschap bij o.a. Universiteit Antwerpen, Vlerick Business School en de Vrije Universiteit Brussel (Diplomatic Academy).

 

Eveline De Ridder

EDR@whyte.be | T +32 2 738 06 23 | M +32 496 52 72 73

Eveline heeft 20 jaar ervaring als communicatieprofessional. Ze begon haar carrière als freelance journaliste en werkte in een klein PR-bureau voordat ze in 2000 bij Interel ging werken waar ze carrière maakte. Ze werd er Associate Director en was verantwoordelijk voor het corporate communication team. Ze heeft een indrukwekkende staat van dienst op het vlak van gezondheid en voeding en werkt aan opdrachten die gaan van bedrijfspositionering, bewustmakingscampagnes en ambassadorships tot crisis- en issues management. Ze werkte ad interim als woordvoerder voor een grote internationale FMCG-speler en kent de bedrijfswereld van binnenin. Ze weet perfect hoe ze de kloof tussen de interne en de externe wereld kan overbruggen. In 2008 was Eveline een van de medeoprichters van Whyte Corporate Affairs, waar ze voortrekker van digitalisering is. Eveline geeft gastcolleges over crisiscommunicatie en sociale media. Eveline werd lid van de raad van bestuur van C2, de beroepsvereniging van communicatieprofessionals in België. Zij studeerde politieke en sociale wetenschappen (Katholieke Universiteit Brussel) en communicatiewetenschappen (Vrije Universiteit Brussel). 

 

Emmanuel Goedseels

EGO@whyte.be | T +32 2 738 06 22 | M +32 495 54 41 07

Emmanuel Goedseels werkte enkele jaren als journalist voor France-Inter (Parijs) en de krant Le Soir (Brussel). In 1988 begon hij te werken als communicatieconsultant. In 1997 vervoegde hij Interel waar hij managing director werd. In 2008 was hij een van de oprichters van Whyte Corporate Affairs. Emmanuel is gespecialiseerd in bedrijfscommunicatie, crisiscommunicatie en financiële communicatie. Meer in het bijzonder heeft hij een uitgebreide staat van dienst op het gebied van herstructureringsprogramma’s, sociale kwesties en change management. Hij is een expert in reputatiemanagement die gelooft in zowel kwantitatieve als kwalitatieve analyse. Hij is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van reputatieaudits en andere analytische tools die Whyte Corporate Affairs en haar klanten helpen efficiënte en effectieve communicatiestrategieën uit te tekenen. Emmanuel studeerde journalistiek en communicatie (Université Catholique de Louvain) en volgde het Executive Management Program (Harvard Business School). Hij doceert Strategische Communicatie aan de Université Catholique de Louvain.

 

Isabelle Hardy

IH@whyte.be | T +32 2 738 17 44 | M +32 475 89 45 61

Isabelle Hardy kwam in november 2017 bij Whyte Corporate Affairs werken. Zij werkte meer dan 23 jaar bij Akkanto, een onafhankelijk communicatie-adviesbureau in Brussel, waarvan zij in 1995 de fundamenten legde. Ze begon haar carrière in 1986 bij het communicatiebureau Infopublic (het huidige Weber-Shandwick), waarna ze extra ervaring opbouwde bij de communicatieafdeling van Lintas (reclame) en Ogilvy (Ogilvy Adams & Rinehart Brussels). In de afgelopen jaren heeft Isabelle een groot aantal bluechipbedrijven geadviseerd bij grote change programma’s, collectieve ontslagen, crisiscommunicatie en issues management. Ze heeft ook uitgebreide ervaring in mediatrainingen, persoonlijke coaching (CEO-niveau) en presentatietechnieken. In haar dagelijkse werk zal ze evenveel energie steken in het perfectioneren van elk detail als in het bieden van toegevoegde waarde voor de strategische visie van uw bedrijf. Isabelle wordt vaak gevraagd als gastspreker in crisiscommunicatie en mediarelaties aan de Katholieke Universiteit Leuven, Institut des Hautes Études des Communications Sociales, en het Departement Meertalige Bedrijfscommunicatie van de Universiteit Gent. 

 

Stéphanie Rutten

SR@whyte.be | T +32 2 738 06 31 | M +32 478 401 581

Na haar studies Rechten (Université de Namur, Katholieke Universiteit Leuven, Universität Wien), behaalde Stéphanie een masterdiploma (Columbia University New York) en begon ze haar carrière bij het internationale advocatenkantoor Linklaters. Gedurende bijna tien jaar bouwde ze uitgebreide ervaring op in ondernemingsrecht en M&A. In 2005 werd Stéphanie benoemd tot adviseur van de voorzitter van het Belgische Rode Kruis, Prinses Astrid, en in 2010 vervoegde ze de diplomatieke vertegenwoordiging van België bij de Europese instellingen. Stéphanie, die in 2012 bij Whyte Corporate Affairs aan de slag ging, heeft uitgebreide ervaring in public affairs en lobbying. Stéphanie geeft ook advies in  communicatiestrategieën en -oplossingen, vooral in gevoelige contexten, zoals complexe geschillen, M&A-aankondigingen, aandeelhoudersgeschillen, enz.

 

Philip Naert

PN@whyte.be | T +32 2 738 17 48 | M +32 498 74 30 48

Na het behalen van een masterdiploma in de Rechten (Katholieke Universiteit Leuven), startte Philip Naert zijn loopbaan als juridisch adviseur alvorens in 2008 aan slag te gaan als adviseur van de toenmalige minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen. Philip zette er zijn schouders onder een aantal projecten i.v.m. administratieve vereenvoudiging en volgde er de dossiers op omtrent farma, chemie en de automobielsector. Vanaf 2010 verkende Philip de andere kant van het beleidsproces bij sectorfederatie FEBIAC waar hij doorgroeide tot Manager Public Affairs om de belangen van de federatie te behartigen, zowel op politiek niveau als bij de verschillende stakeholders.

Sinds 2014 is Philip Naert actief als Consultant bij Whyte, waar hij zich specialiseert in Public Affairs. Sindsdien maakte hij carrière en werd Director in 2021, zodoende heeft hij het Executive Committee van Whyte Corporate Affairs vervoegd.

 

Valérie Allard

VA@whyte.be | M +32 492 73 29 16

Na het behalen van haar masterdiploma Handelsingenieur (Solvay Business School, Vrije Universiteit Brussel), begon Valérie haar carrière als Public Relations Coordinator bij het bedrijfsadviesbureau EY. In de daaropvolgende 15 jaar deed zij ervaring op in verschillende ondersteunende functies bij grote internationale bedrijven zoals British Telecom en Deloitte. Daarna leidde ze de operationele zaken in goede banen – gaande van financiën tot HR en van administratie tot IT – eerst bij een plaatselijk advocatenkantoor en dan gedurende 5 jaar bij het internationale advocatenbureau Norton Rose Fulbright.

In 2021 vervoegde Valérie Whyte Corporate Affairs als Director of Operations. Deze nieuwe rol draagt bij tot de groei van de organisatie; Valérie neemt het operationele beheer van het agentschap op zich wat voor de Partners meer ruimte creëert om zich toe te leggen op de verdere uitbouw van het bedrijf en de adviezen naar klanten toe, de uiteindelijke kernactiviteit van het bureau.