Over ons

Whyte is jouw beste keuze.
Wij zijn het meest gelauwerde communicatiebureau in België, onafhankelijk en multidisciplinair.  

HOE WE TE WERK GAAN

Onze aanpak

Whyte werkt voor jou aan oplossingen op maat, vertrekkend van jouw ambitie, je specifieke stakeholders en je interne werking. Gebaseerd op onze inzichten in het landschap van politiek, media en bedrijfsleven, en met voeling voor de laatste maatschappelijke, academische en sociale trends. Met advies over de krachtigste kernboodschappen, via de slimste communicatiekanalen, gericht op de juiste doelgroepen.   

Gefocust op jouw doelstellingen, rekening houdend met het stakeholderlandschap.  

HOE ZITTEN WE IN ELKAAR

Ons DNA

PROACTIEF. ZORGZAAM.    RELEVANT. RUIMDENKEND.

 


Whyte Spirit

 

At Whyte,
it is not about us
it is about you
and how we can help you
as a colleague,
as a client,
as a company,
to excel in your job
within your playing field
and with your stakeholders.

 

At Whyte,
we help you to excel
by always going the extra mile,
bringing in an open view
and critical mindset,
adopting new school approaches
with a human touch,
thereby connecting the dots
but also people,
for results that exceed
expectations.

 

Because at Whyte,
we thrive when you thrive.
What you do makes us better.
So tell us,
how can we help you to excel?
That’s how we get things done.
That’s what we stand for.
That’s the original Whyte spirit.
COMMUNICATIE DRAAIT OM MENSEN

Ons team

Wij zijn een team van ondertussen ruim 35 consultants met zeer diverse achtergronden en ervaring, maar met een gedeelde passie voor corporate communicatie en public affairs. We werken in teams op maat van elke klant. En voor elke klant gaan we tot het uiterste. Onze meertaligheid, onze brede sectoriële ervaring en ons topnetwerk spelen we daarbij als troeven uit. ‘Samenwerken’ en ‘delen’ zitten in ons DNA als team. Onze open bedrijfscultuur is een van onze absolute sterktes. 

Interesse in een carrière by Whyte?

Interesse in een stage?

JARENLANGE ERVARING EN INZICHTEN

Het Management

Oprichter & Partner


Sandrine Agie

Sandrine, ook een ‘founding mother’ van Whyte, heeft meer dan 20 jaar ervaring in de communicatiesector.

Met haar juridische achtergrond is ze dé expert ‘regulatory affairs’ en vergunningen bij Whyte. Ze combineert in haar opdrachten vaak public affairs met corporate communicatie en crisiscommunicatie. Sandrine is bestuurder bij de Brusselse werkgeversvereniging BECI en AmCham, en is docent Strategische Communicatie aan de Université Catholique de Louvain.

Oprichter & Partner


Joris Bulteel

Joris is een public affairs-expert die zijn carrière begon bij sectorverenigingen in Brussel, Londen en Washington DC.

Vooraleer hij medeoprichter van Whyte Corporate Affairs werd, was hij Director bij Interel, waar hij verantwoordelijk was voor de Belgische public affairs. Hij heeft specifieke ervaring in thematische lobbying en crisiscommunicatieprojecten. Joris werkt zowel voor bedrijven als voor sectorverenigingen. Hij biedt strategisch advies en een klankbord maar is ook actief op het vlak van vertegenwoordiging, onderhandeling en bemiddeling. Als voorstander van de ‘new school’-aanpak van public affairs, is hij er rotsvast van overtuigd dat deze disciplines een efficiënt en effectief antwoord kunnen bieden op bedrijfskritische kwesties. Hij studeerde politieke wetenschappen (Universiteit Antwerpen) en behaalde een MBA in general management (Vlerick Business School). Joris is onder andere medeoprichter en bestuurslid van Bepact en vicevoorzitter van het Amcham Antwerp Chapter, en is een actieve netwerker in het bedrijfsleven, de politiek en de culturele wereld. Hij geeft regelmatig lezingen over crisiscommunicatie, public affairs en het Belgische politieke en stakeholderlandschap bij o.a. Universiteit Antwerpen, Vlerick Business School en de Vrije Universiteit Brussel (Diplomatic Academy).

Oprichter & Partner


Eveline De Ridder

Eveline is mede-oprichter van Whyte en heeft 20 jaar ervaring als communicatieprofessional.

Haar ervaring situeert zich van bedrijfspositionering en bewustmakingscampagnes tot crisis- en issues management. Ze heeft een boon voor de sectoren voeding en gezondheid. Eveline is gastdocent crisiscommunicatie en sociale media. Ze schreef recent ook een boek over crisiscommunicatie: ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’.

Oprichter & Partner


Emmanuel Goedseels

Emmanuel startte zijn carrière als journalist, onder andere bij Le Soir. In 2008 was hij een van de oprichters van Whyte Corporate Affairs. 

Hij is gespecialiseerd in change management, crisiscommunicatie en financiële communicatie. Emmanuel heeft van reputatiemangement een van de groeimotoren van de Whyte-dienstverlening gemaakt. Hij is gastdocent Strategische Communicatie aan de Université Catholique de Louvain.

Partner


Isabelle Hardy

Isabelle Hardy kwam in november 2017 bij Whyte Corporate Affairs werken. Zij werkte meer dan 23 jaar bij akkanto, een onafhankelijk communicatie-adviesbureau in Brussel, waarvan zij in 1995 de fundamenten legde.

Ze begon haar carrière in 1986 bij het communicatiebureau Infopublic (het huidige Weber-Shandwick), waarna ze extra ervaring opbouwde bij de communicatieafdeling van Lintas (reclame) en Ogilvy (Ogilvy Adams & Rinehart Brussels). In de afgelopen jaren heeft Isabelle een groot aantal bluechipbedrijven geadviseerd bij grote change programma’s, collectieve ontslagen, crisiscommunicatie en issues management. Ze heeft ook uitgebreide ervaring in mediatrainingen, persoonlijke coaching (CEO-niveau) en presentatietechnieken. In haar dagelijkse werk zal ze evenveel energie steken in het perfectioneren van elk detail als in het bieden van toegevoegde waarde voor de strategische visie van uw bedrijf. Isabelle wordt vaak gevraagd als gastspreker in crisiscommunicatie en mediarelaties aan de Katholieke Universiteit Leuven, Institut des Hautes Études des Communications Sociales, en het Departement Meertalige Bedrijfscommunicatie van de Universiteit Gent. 

Partner


Philip Naert

Na het behalen van een masterdiploma in de Rechten (Katholieke Universiteit Leuven), startte Philip Naert zijn loopbaan als juridisch adviseur alvorens in 2008 aan de slag te gaan als adviseur van de toenmalige minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen.

Philip zette er zijn schouders onder een aantal projecten i.v.m. administratieve vereenvoudiging en volgde er de dossiers op omtrent farma, chemie en de automobielsector. Vanaf 2010 verkende Philip de andere kant van het beleidsproces bij sectorfederatie FEBIAC waar hij doorgroeide tot Manager Public Affairs om de belangen van de federatie te behartigen, zowel op politiek niveau als bij de verschillende stakeholders.

Director


Joost Germis

Joost heeft 25 jaar ervaring op het snijvlak van politiek en bedrijfsleven. Voor Joost het team van Whyte vervoegde, werkte hij ongeveer de helft van zijn carrière bij de Vlaamse werkgeversvereniging VEV/Voka, als inhoudelijke raadgever economie en mobiliteit en daarna doorgegroeid tot lid van het directieteam.

De andere helft van zijn carrière werkte hij op diverse Vlaamse kabinetten als raadgever en adjunct-kabinetschef. Voor Stad Antwerpen was hij recent kabinetschef van de Schepen bevoegd voor onder meer economie en openbaar domein. ​ Joost heeft een sterk gevoel voor de complexiteit maar ook de mogelijkheden van politieke en bestuurlijke omgevingen en werkt altijd vanuit een oplossingsgerichte aanpak met een sterke empathie voor visie en strategie.

Associate Director


Freek Bracke

Freek Bracke begon zijn loopbaan bij sectorgenoot akkanto waar hij zich na vier jaar public affairs verder specialiseert en ondernemingen en organisaties adviseert op het vlak van corporate communicatie, crisiscommunicatie en mediarelaties.

Na een reeks langetermijn inhouse-opdrachten bij onder meer bpost en Janssen Pharmaceutica ging Freek in 2013 aan de slag als ‘corporate communications manager’ voor Unilever België. Hij werd er zowel verantwoordelijk voor employee engagement als voor de externe communicatie.​ Na twee jaar werd hij gevraagd om als woordvoerder ook mee te bouwen aan de reputatie van Unilever NV, het Nederlandse hoofdkantoor van de groep en droeg zo bij tot een sterkere positionering van het bedrijf en zijn senior management in de Benelux.​

In september 2020 vervoegt Freek Whyte Corporate Affairs. Vanuit een multi-stakeholder aanpak legt hij zich onder meer toe op corporate communicatie-opdrachten, mediatrainingen en mediarelaties.

Freek spreekt vloeiend Nederlands, Frans en Engels.​

Associate Director


Florence Jaspart

Florence Jaspart is haar loopbaan begonnen als assistente van de vakgroep Strategie van de Louvain School of Management, waar zij strategisch change management doceerde.

Tegelijk werd zij ook aangesteld voor de Leerstoel KBL, waar zij vier jaar lang gewerkt heeft op change management en op de invloed van interne communicatie in situaties van grote onzekerheid (overname, herstructurering, nieuw aandeelhouderschap enz.). Vanuit die ervaring heeft Florence daarna de stap gezet van theorie naar ervaring en werd zij een jaar lang verantwoordelijke Interne communicatie voor alle UCL-sites. ​ In 2014 kwam zij naar Whyte, waar zij vooral focust op interne communicatie en change in organisaties. Dit omvat zowel het uittekenen van de strategische doelstellingen in samenwerking met het top management als de operationele uitrol op het terrein.​

Florence is houder van een master in Communicatie voor Organisaties alsook van een aanvullende master in Management van de Louvain School of Management (UCL). ​

Zij spreekt vloeiend Frans en Engels en heeft een goede kennis van het Nederlands.​

Associate Director


Sylvie Lillywhite

Française van geboorte en kleindochter van een Brit, staat Sylvie aan het hoofd van StudioTokyo. In die hoedanigheid neemt ze deel aan de vele creatieve missies van het bureau op het vlak van visual storytelling en informatiedesign.​

Sylvie gebruikt haar expertise om bedrijven en instellingen bij te staan die hun communicatie willen laten (her)leven, vorm en impact geven, door middel van verschillende visuele verhalen en grafische creaties. ​ Afgestudeerd in Advertising Communication aan IHECS en expert storytelling, combineert Sylvie gemakkelijk haar creatieve ideeën, haar vertelvaardigheden en haar gevoel voor organisatie om de werkelijkheid te vertalen in krachtige en visueel aantrekkelijke verhalen.​

Sylvie spreekt vloeiend Frans en Engels, en heeft een goede kennis van het Nederlands.​

Associate Director


Ischa Lambrechts

Ischa begon zijn carrière als politiek adviseur voor het Brusselse kabinet van Mobiliteit en Openbare Werken, waar hij onder meer instond voor het stakeholdermanagement van de Brusselse economische actoren.

Ischa vervolgde zijn carrière in 2017 bij de Brusselse werkgeversorganisatie, BECI, waar hij begon als adviseur bij het kenniscentrum en doorgroeide tot Strategy & Innovation manager. In deze rol was hij medeverantwoordelijk voor de visie –en strategieontwikkeling van de organisatie en fungeerde hij als woordvoerder. Als lid van de Brusselse Economische –en Sociale raad, en andere adviesraden, bouwde hij ruime ervaring op in overheidsrelaties en onderhandelingen met de sociale partners.​

Ischa vervoegde Whyte in augustus 2021 waar hij zich specialiseert in public affairs.​ Ischa heeft een Master Politieke Wetenschappen (VUB) en een Postgraduaat Business Development.

Hij spreekt vloeiend Nederlands, Frans en Engels.

DE PRIJZENKAST

Onze Awards

Meet the family

In de loop der jaren hebben we onze diensten uitgebreid naar PR-campagnes en ontwerpdiensten. Onze getalenteerde teams van Twyst en StudioTokyo helpen jouw communicatie naar een hoger niveau te tillen.

STRATEGIC DESIGN AND STORYTELLING AGENCY

Onze strategen, designers en creatieven creëren de merken van de toekomst en bewaken de toekomst van onze merken.

StudioTokyo website

BRAND PUBLIC RELATIONS AGENCY

Onze consultants, creatieven en marketeers maken, bewaken én verspreiden jouw verhalen en nieuws

Twyst website

parallax background

Ontdek onze diensten