Public affairs

7 februari 2019

SMS-bombardement – of hoe een bom leggen onder impactvolle lobbying

  Politieke uitschuiver van Minister Schauvliege of niet… In het kader van een guerillacampagne een minister dagenlang langs alle mogelijke kanalen bestoken met duizenden – vaak […]
5 februari 2019

Delhaize: puike crisiscommunicatie, maar ze had vermeden kunnen worden

Het is het uitgangspunt van mijn jaarlijkse gastles crisiscommunicatie aan marketingverantwoordelijken voor de UBA Academy: veel te vaak vormt een marketingactie de oorzaak van een issue […]
31 januari 2019

Journalisten hebben de concentratie van een goudvis en het geheugen van een olifant.

In een opiniestuk over hoe bedrijven moeten omgaan met journalisten gebruikte Michaël Sephiha, een doorwinterde journalist bij De Tijd, deze relevante en allesomvattende quote. Door actief […]
16 november 2018

Workshop C²: Medialandschap in België: Eendracht maakt macht?

C² organiseerde afgelopen week een workshop over de verschillen tussen het medialandschap van het Noorden en Zuiden van het land.
24 oktober 2018

Gemeenteraadsverkiezingen achter de rug. Wat nu gedaan? 5 tips voor de PA-professional

De gemeenteraadsverkiezingen liggen alweer een week achter ons, maar zinderen nog na.
3 oktober 2018

Media-aandacht of niet? Zo maak je het verschil.

Wie als bedrijf wil communiceren via de media kan dit maar beter weldoordacht doen. Als ex-journaliste geef ik graag enkele eenvoudige tips en richtlijnen die je […]
12 juni 2018

STUDIE: Belgische werkgevers- en sectororganisaties zijn vrij positief over regeringswerk en pleiten voor communautaire standstill

25 werkgeversorganisaties (waaronder VBO, VOKA, UWE en BECI) en sectorfederaties werkten mee aan een Whyte-onderzoek: hoe bereiden deze organisaties zich voor op de verkiezingen van 2019, […]
29 maart 2018

Nepnieuws : niets nieuws ?

Na de Brexit en de presidentsverkiezing van Donald Trump, is het fenomeen van nepnieuws (of “fake news”) pas echt de wereld rondgegaan.
5 oktober 2017

Stoelendans in het Vlaamse medialandschap

De stoelendans tussen De Persgroep en Roularta zal de diversiteit in ons kleine Belgische medialandschap alvast niet vergroten.
9 augustus 2017

De kip of het ei?

Het volstaat niet altijd om de nodige veiligheidsnetten te voorzien, om te vermijden dat een dossier uit de hand loopt.