Corporate Communication

1 maart 2021
Reputation management

Reputatiemeting: overbrug de kloof tussen uw stakeholders en uw bedrijf

Het imago van uw organisatie is meer dan ooit de sleutel tot succes. U mag dan wel de beste producten of diensten hebben, de perceptie van […]
22 januari 2021

Coronamoeheid op het werk: interne communicatie als antidotum

Aanvankelijk ging de coronacrisis gepaard met een stevige dosis strijdvaardigheid en solidariteit. Nu de strenge maatregelen blijven duren en de situatie soms uitzichtloos lijkt, daalt de […]
1 december 2020

Sociale verkiezingen 2020

10 GOUDEN REGELS VOOR EEN DOELTREFFENDE SOCIALE COMMUNICATIE De huidige sociale verkiezingen vonden – op zijn zachtst gezegd – plaats in een nooit geziene context. De […]
7 augustus 2020

Black

Om onze steun te betuigen aan de Black Lives Matter-beweging en omdat diversiteit en inclusie tot onze kernwaarden behoren, veranderde Whyte Corporate Affairs even haar naam […]
14 april 2020

Bedrijfscommunicatie : Hoe ver kunnen we gaan met onze “sociaal verantwoorde” acties?

Nog nooit was de impact van een sanitaire crisis op ons dagelijks leven zo groot als nu. In deze context breken vele bedrijven zich het hoofd […]
7 april 2020

Als we het even niet meer weten

Het lijkt ongehoord. Professor Stijn Baert kwam onlangs in De Afspraak met een ontwapenende en verfrissende uitspraak: “Ik heb nog nooit zoveel de actualiteit gevolgd als […]
16 maart 2020

PR in tijden van Corona crisis, wat nu?

Het waren drukke dagen in de communicatiewereld. Het Corona virus verplichtte ons communicatieplanningen te herzien, events te annuleren en vooral heel wat interne en externe communicatie […]
12 november 2019

Een week in Berlijn. Of hoe context ons beroep bepaalt.

Als lid van de Global Communication Alliance (GCA), een netwerk van onafhankelijke communicatiebureaus van over de hele wereld, neemt Whyte Corporate Affairs deel aan het Leadership […]
21 juni 2019

En euh… mogen we het stuk nog eens nalezen?

Een vraag die regelmatig wordt gesteld, maar waar niet altijd goed mee wordt omgegaan. Voor alle duidelijkheid: natuurlijk mag je de vraag stellen, maar het gros van de journalisten vindt ze vervelend.
5 april 2019

Workshop C²: Welke toekomst voor het persbericht? 10 tips & tricks van Hans Vandendriessche

Full house voor de eerste C² lunch workshop van het jaar en unaniem tevreden deelnemers achteraf. Hans Vandendriessche, hoofdredacteur van Belga , gaf ons tijdens een […]