Blog

6 maart 2020

Welke relaties onderhouden met beleidsmakers tijdens de periode van lopende zaken?

Een regering in lopende zaken doet vermoeden dat contacten met beleidsmakers niet zo nuttig zijn. Niets is minder waar! Hier zijn vijf goede redenen om uw public affairs-activiteiten verder te zetten in afwachting […]
12 november 2019

Een week in Berlijn. Of hoe context ons beroep bepaalt.

Als lid van de Global Communication Alliance (GCA), een netwerk van onafhankelijke communicatiebureaus van over de hele wereld, neemt Whyte Corporate Affairs deel aan het Leadership […]
16 oktober 2019

Public Affairs tijdens regeringsvormingen

Een vraag die regelmatig wordt gesteld, maar waar niet altijd goed mee wordt omgegaan. Voor alle duidelijkheid: natuurlijk mag je de vraag stellen, maar het gros van de journalisten vindt ze vervelend.
21 juni 2019

En euh… mogen we het stuk nog eens nalezen?

Een vraag die regelmatig wordt gesteld, maar waar niet altijd goed mee wordt omgegaan. Voor alle duidelijkheid: natuurlijk mag je de vraag stellen, maar het gros van de journalisten vindt ze vervelend.
28 mei 2019

De verkiezingen: wat nu?

Wat moet je weten om goed voorbereid te zijn op de regeringsonderhandelingen?
9 mei 2019

Workshop C²: De opkomst van alternatieve media in België, een steeds populairdere vorm van journalistiek

2de C² workshop: Interessant debat over de opkomst van de alternatieve media in België, met gastsprekers Philippe Engels & Pieter Bauwens.
5 april 2019

Workshop C²: Welke toekomst voor het persbericht? 10 tips & tricks van Hans Vandendriessche

Full house voor de eerste C² lunch workshop van het jaar en unaniem tevreden deelnemers achteraf. Hans Vandendriessche, hoofdredacteur van Belga , gaf ons tijdens een […]
7 februari 2019

SMS-bombardement – of hoe een bom leggen onder impactvolle lobbying

  Politieke uitschuiver van Minister Schauvliege of niet… In het kader van een guerillacampagne een minister dagenlang langs alle mogelijke kanalen bestoken met duizenden – vaak […]
5 februari 2019

Delhaize: puike crisiscommunicatie, maar ze had vermeden kunnen worden

Het is het uitgangspunt van mijn jaarlijkse gastles crisiscommunicatie aan marketingverantwoordelijken voor de UBA Academy: veel te vaak vormt een marketingactie de oorzaak van een issue […]
31 januari 2019

Journalisten hebben de concentratie van een goudvis en het geheugen van een olifant.

In een opiniestuk over hoe bedrijven moeten omgaan met journalisten gebruikte Michaël Sephiha, een doorwinterde journalist bij De Tijd, deze relevante en allesomvattende quote. Door actief […]